Zápis z ze
schůzky „Pracovní ČVUT 05“ konané dne 21.6.2019 v objektu ČVUT Děčín,
sekce A, první patro, jednací místnost přiléhající ke kanceláři pana Drobného.
Účastníci:
za město Děčín: Smíšek (hodina), Stínil (hodina), Beneš za CVUT: Scháno, studenti ostatní: Chlouba (Policie ČR)
Témata „Pracovní ČVUT 04“.
1) Možnosti
dopravního řešení v souvislosti s uzavírkou mezi Mototechnou a Muzeem
(od 12.7.2019)
2)řešení dopravy v Slovanské ulici na Letné, v okolí Pivovaru
3)Zklidnění dopravy mezi ulicí U plovárny a parkovištěm vedle Úřadu práce směrem na Mariánskou louku 4) představení pilíře Doprava v koncepci Smart City 5)Zklidnění dopravy při výjezdu z Děčína směrem na Hřensko 6)Předzahrádky Prokopka, problematika řešení Křížové ulice – doprava, předzahrádky, koncepční úpravy 7)Páteř cyklistické dopravy v intravilánu města na levém břehu, na pravém břehu
2)řešení dopravy v Slovanské ulici na Letné, v okolí Pivovaru
3)Zklidnění dopravy mezi ulicí U plovárny a parkovištěm vedle Úřadu práce směrem na Mariánskou louku 4) představení pilíře Doprava v koncepci Smart City 5)Zklidnění dopravy při výjezdu z Děčína směrem na Hřensko 6)Předzahrádky Prokopka, problematika řešení Křížové ulice – doprava, předzahrádky, koncepční úpravy 7)Páteř cyklistické dopravy v intravilánu města na levém břehu, na pravém břehu
add1) Možnosti
dopravního řešení v souvislosti s uzavírkou mezi Mototechnou a Muzeem
(od 12.7.2019)
Pan
Scháno představil možnosti řešení dopravy v souvislosti s plánovanou
uzavírkou (příloha 01). Přes maximální opatření kruháku u Lidlu (vložení
betonové zdi do „trasy kroužení“ u výjezdu na Pětimostí ani tato úprava nepobere
všechnu dopravu – z maxima cca 1400aut nepobere cca 300aut. Ale jiné
řešení v rámci dnešních kapacit patrně není možné. V závěru ještě
jeden student předvedl možnosti řešení stanovišť autobusů v Podmoklech.
Tzv. chytrý displej u nádraží je pro informace těchto dopravních úprav
nevhodný. Před dopravními omezeními je nezbytné vše v přednádraží náležitě
vyznačit – kde je jaká zastávka, odkud co kam jede - graficky jednoduše,
přehledně(referenční model kdo to má pochopit je tzv. pro sedmdesátiletou
babičku), byla by dobrá i permanentní osobní instruktáž a vysvětlování na
místě. Vše též náležitě v předstihu prezentovat na portálech města. Současná
příprava na tato omezení se jeví jako nedostatečná.
add2) řešení dopravy
v Slovanské ulici na Letné, v okolí Pivovaru
P
robírali jsme možnosti propojení z Letné do Podmokel pro
studenty z Letné, kteří se v létě budou stravovat v jídelně
Jungmannova. Přímo okolo Pivovaru to nepůjde. Z hlediska dalšího postupu
bude nezbytné do debat zapojit Pivovar a aktivně hledat řešení – už se prý
řešilo, ale nedořešilo. Probírali jsme podrobně řešení dopravy podél Slovinské
ulice – výjezdy, jak s přechody, jestli část této ulice neudělat
jednosměrnou, jak humanizovat křižovatku pod průmyslovkou, nebo komunikaci
v úrovni Pivovaru, kde měl být autoservis. Je tu mnoho neměstských míst,
která si zaslouží upravit, včetně výjezdu z šišáku.
add3) Zklidnění
dopravy mezi ulicí U plovárny a parkovištěm vedle Úřadu práce směrem na
Mariánskou louku
Pan Scháno předvedl první
konkrétní výstup řešení chodníků po obou stranách ulice U Plovárny (příloha 03)
. Jako výchozí koncept skvělé, budeme dál rozpracovávat. Korekce např: roh pod
Sýpkou u Fausta ne zeleň ale dlažba, možno dát strom, kterým by se Sýpka
propojila se Zámeckým rybníkem, zároveň by toto místo trochu polidštil. Korekce
pozic chodníků, prověření zpřístupnění česel (majetek města), ulice U Plovárny
až po parking u ÚP navržena jako jednosměrná, hledání jak trochu uzavřít vjezd
na parkoviště podél ÚP, na východ od ÚP možno o chodník zúžit vozovku (kolize
jen pár metrů ve spodní části), atd…
add4) představení
pilíře Doprava v koncepci Smart City
Pan Scháno představil aktuální verzi využití prvků chytrého města
v dopravní síti Děčína, především inteligentní dopravní síť tvořenou
systémy získávání aktuálních dat o dopravní situaci, systémy informování
účastníků dopravního provozu (řidiči, řidiči VHD, cestující VHD, …), systémy
automatické detekce dopravních přestupků a systémy preference VHD a IZS.
Příloha 02.
add5) Zklidnění
dopravy při výjezdu z Děčína směrem na Hřensko
Dále jsme ještě podrobněji probírali
koncept z minula, projeli jsme studentskou prezentaci paní Turčianové.
V horní části ulice směrem na Hřensko, kde se cesta zařezává do terénu –
před odbočkou na šibeniční vrch budeme muset podrobněji analyzovat šířkové
poměry – zda se chodník vůbec podaří doplnit. Jinak by cesta pro vozíčkáře a
kočárky na Šibeniční vrch musela být po lávce z Kvádrberku přes tuto
komunikaci – což je o řád finančně náročnější. Téma bude zadáno jako studentská
práce. (Jako bakalářskou práci jeden student bude řešit parkování a dopravu na
Pastýřáku – zejména před ZOO. Se studentem budu průběžně v kontaktu aby se
nám podařilo najít celkově reálné a i architektonicky koncepčně vhodné řešení.)
add6) Předzahrádky
Prokopka, problematika řešení Křížové ulice – doprava, předzahrádky, koncepční
úpravy
V Prokopce pan Chlouba nesouhlasí
s pozicí stojanů kol – k současnému řešení nedal souhlas. Vzdálenost
stojanů a čehokoliv od ulice (obrubníku) by měla být cca metr. Stejně tak
předzahrádky by od komunikace neměly být blíže než metr. Rozpracujeme. Původní
koncept řešení se kterým souhlasí provozovatelé Jordanu – viz příloha 04 –
strana 1. V Křížovce by měla zůstat pěší zóna se speciálním režimem. Např.
zásobováním dva krát denně. Shodli jsme se, že dopravní obslužnost musí
odpovídat uvažovanému společenskému využití. Výchozí moment uvažování příloha
04-strana 2. Budeme ještě hledat jak kultivovat průchod vnitroblokem na
Masarykovo náměstí – viz příloha 04 – strana 3. S paní Hořákovou
(krajinářská architektka) a paní Švirlochovou jsme Křížovku po jednání na ČVUT společně
prošli a pokusili se definovat zadání
jak dál s úpravami prostoru ve vtahu ke stromům. Paní Hořáková
vypracuje nabídku, já(Beneš) ještě rozkreslím prostorovou představu, co všechno
bude nezbytné zohlednit. Splnění všech kritérií při návrhu struktury stromů
bude mimořádně obtížné. Jednak požadavek na pokácení černých borovic včetně
likvidace květináčů (které tu ale nyní poskytují příjemný stín – jinak to tu je
výheň), požadavek na otevření průhledu na kostel z západu od Tyršovky,
požadavek na vizuální propojení Křížovky s Dlouhou jízdou a zámkem, a nakonec požadavek na kvalitní obytné
prostředí – ne rozpálené plochy, ale stín. A vlastně ještě finální požadavek
aby výsledné řešení bylo adekvátní tomuto jedinečnému místu, a působilo že to
tam je odjakživa a nebylo nutno stromy za deset patnáct let doplňovat nebo
kácet. Při zcelování současné rozkopanosti Křížovky doporučujeme cihelné pásy
doplňovat opět cihlami, místo asfaltu vzhledem k předpokládaným permanentním
zásahům do sítí dávat skládanou dlažbu. Přímo v Křížovce nejraději štípaný
kámen, který je už použit u kostela. Navíc předpokládáme že do povrchů
v Tyršovce se příštích deset patnáct let nepůjde. Pokud tam odstraníme květináče,
doplníme náročné řešení dosadeb několika stromů a zeleně abychom nepřišli na
to, že tzv.poslední úprava povrchů (co provádíme nyní) neměla být o kousek
lepší a stačilo by to. Stejně postupovat dále do Tyršovky – opět nejlépe
skládaná dlažba – ideálně kamenná štípaná – bude vzhledem k častým výkopům
efektivnější. Anebo použít řešení, které je na severní straně Tršovky –
skládanou dlažbu betonovou. Opět – rozebírání při dalším rozkopávání bude
jednodušší a navíc to bude – pokud se to kvalitně navrhne a kvalitně realizuje
– daleko lépe vypadat. Jsme v centru.
add7) Páteř
cyklistické dopravy v intravilánu města na levém břehu, na pravém břehu
Rozkreslil jsem do velkých
plachet (každá na délku skoro tři metry) obě dvě tzv.páteře. Na levém břehu od
křižovatky Želenická Krásnostudenecká bude nejprve stačit otevření veřejného
prostoru (celé řešení bude ještě podrobněji koordinováno s panem Václavem
Němečkem). Mohli bychom se pokusit toto místo otevřít přes spodní část
Bažantnice do ulice Cihelné – abychom cestou do centra hledali variantu od
cesty směrem ke křižovatce Želenická Dělnická. Koncepčně slabým místem je
střední část Dělnické, kde je pumpa a zahádky pod parkem okolo Thunské kaple.
Vzhledem k protilehlé východní straně Dělnické ulice se by intenzita
využití území mohla být řádově vyšší, včetně navazujícího řešení veřejného
prostoru podél komunikace. Do dalšího jednání připravím ještě ve větší
podrobnosti. Obdobně na příště ještě více rozpracuju osu Masaryk nám.,
Křížovka, Kokos, průchod pod tratí, Kaufland a Zimák, mateřská škola na Staráku
až po Roudnickou ulici.
Poznámka : neprobrali jsme varianty dimenzování
sociálního zázemí u Ferraty – viz příloha 04 – stránka 4. Na stránce 5 této
přílohy je ještě jednou koncept prostoru pod parkovištěm na Nebíčku.
přílohy ke stažení zde:
www.uschovna.cz/zasilka/NS39TEWP68576RR8-VTC
www.uschovna.cz/zasilka/NS39TEWP68576RR8-VTC
Zápis dne 21.6.2019 provedl Ondřej Beneš
Další schůzka byla dohodnuta na 26.7. 10.00 opět
v jednací místnosti pana Drobného na ČVUT sekce „A“.
Žádné komentáře:
Okomentovat