Stránky architekta města Děčín

Doc. ing. arch. Ondřej Beneš, Ph.D., Sochařská 12, 170 00 Praha 7 - Letná

mail@ondrejbenes.cz

úterý 29. října 2024

dotazník

Pomohl by při znovuustavování architektonické agendy ve městě dotazník?


DOTAZNÍK K USTAVENÍ AGENDY MĚSTSKÉHO ARCHITEKTA V DĚČÍNĚ, VERZE 07

Otázky před znovuzavedením agendy městského architekta. Pro vedoucí odborů, případně i vedoucí městských organizací (zámek, bazén, divadlo, kino, dopravní podnik…) a jejich spolupracovníky. Odpovědi na tento dotazník se stanou důležitým podkladem při zřizování architektonické agendy v Děčíně, zejména pokud jde o nastavování reálné provázanosti s fungováním jednotlivých složek správy města.

Cílem je v maximální možné míře využít možností, které agenda městského architekta může poskytnout.

Forma dotazníku bude ještě dopřesněna, zda půjde o pohovor, nebo by bylo adekvátnější odpovědět písemně.

Okruhy témat:

1) V Děčíně již agenda městského architekta v nedávné minulosti byla zakládána, využil jste jejích služeb ? Myslíte si, při pohledu na web této děčínské agendy (https://decinarchitekt.blogspot.com/ ), že obsahuje momenty, které byste pro zefektivnění své práce využil?  Pro informaci, celá agenda městských architektů je pečlivě popsána na stránkách České komory architektů (https://www.cka.cz/sluzby/verejne-sprave/mestsky-architekt ).

2) Pokud jste se v minulosti s touto agendou (architektonickou) v Děčíně setkal, v čem si myslíte že byla dobrá/špatná, jak byste její práci/roli ve městě změnil, aby byla z pohledu požadavků konkrétně Vaší agendy co nejvíce prospěšná?

3) Město Děčín připravuje výběrové řízení na externí pozici městského architekta,  uvažuje i zřízení interní pozice pro architektonickou agendu. Zároveň město zvažuje, zda a  jak tuto agendu posílit i dalšími profesemi (krajinářský architekt, dopravní inženýr….), které nemusí být na plný úvazek a interní. Aby tato architektonická agenda dobře fungovala a byla pro město přínosem, je nezbytné se na ni dobře připravit. Je třeba zvážit jak konkrétně, u jakých projektů a prací může být její práce v budoucnu využívána.

V horizontu příštího roku až dvou jsou z pohledu i Vaší práce už většinou velmi jasné a dobře definované úkoly a zadání, konkrétní projekty, které budete řešit. Dokážete říci, kde by Vám architektonická agenda dokázala pomoct? Případně  uveďte co byste od architektonické agendy zabývající se i urbanismem a veřejným prostorem očekával(a). Zda spíš koncepční uvažování, nebo řešení a dotahování detailů, či ještě něco dalšího.

4) V různých městech je tato agenda v různé velikosti i v různém zařazení do organizační struktury města. Jak by pro Vás bylo nejvýhodnější, aby případná spolupráce probíhala?

5) Děčín je komplikované a složité město, kde vidíte největší slabiny, které by v něm ustavovaná architektonická agenda mohla mít?

 

 

 

Doplnění – agenda architektury a urbanismu se v Děčíně bude skládat ze dvou částí:

1) Vlastní výkonná agenda architektury. Skládá se z a) externího architekta, b) architekta na plný úvazek odpovědného externímu architektovi, c) případně i dalších profesí (dopravní inženýr, krajinářský architekt) na různé formy úvazku, taktéž zodpovědným externímu architektovi.

Externí architekt města je koordinátor agendy urbanismu, architektury a veřejného prostoru v oblasti samostatné působnosti. Celková definice jeho činnosti je předmětem Smlouvy, kterou uzavře s městem.

 

2) Komise urbanismu a architektury. Tu zřizuje rada města, které se Komise i zodpovídá. Jsou v ní nezávislí odborníci a schází se minimálně jednou měsíčně. Na její jednání mají otevřený přístup jak pan tajemník, úředníci, tak politici působící na magistrátu (rada města, členové dalších komisí a pracovních skupin magistrátu). Komise pouze projednává problematiku během svého jednání, která je jí na něm předložena. Kontroluje a potvrzuje pro svého zřizovatele (radu města) věcnost, obsah a smysl činnosti celé agendy architektury, měsíčně předkládané výkazy její činnosti, včetně počtů odpracovaných hodin. Po odsouhlasení tohoto podkladu Komise radou města dojde k jeho předání na fakturační oddělení a až v tento okamžik může dojít k fakturaci. Komise urbanismu a architektury může připravovat a doporučovat této agendě témata k řešení.

Poznámka: mezi provozní operativu architektonické agendy bude na úrovni činnosti magistrátu patřit příprava a účast na Poradách projektů, stejně jako na dalších výborech, kde by tato agenda mohla mít pozitivní vliv(bude ještě dopřesněno).

 


Žádné komentáře:

Okomentovat