Úvodní úvaha na téma "Kozina"
Současný stav
Pokud
Kozina bude začínat v Děčíně a povede pod Krušnými horami až do Chebu, lze
předpokládat, že to bude cyklistická dálnice. V ten okamžik bude v DC důležité
jednak její napojení na cyklostezky na nábřeží, ale i na železnici, autobusy,
parking.
Lze
předpokládat že bude vyžadovat vlastní specifickou infrastrukturu – půjčovny
kol, úschovny kol, sprchy, atd…
Půjde
pak tedy o vlastní kapacitní smysluplné trasování městem.
Stejně
tak ale bude důležité propojení např. s Podmokly. Tam by jako ideální bylo
nedělat žádné speciální koridory pro cyklisty, ale nechat je tam volně (názor
státní policie).
Stejně
tak ale bude důležité hledat způsob jak usnadnit cyklistům z DC pohyb po jejich
městě. Lze předpokládat, že i tady zejména díky elektrokolům
dojde k velkému nárůstu. Jedna z důležitých os pohybu je vyznačena žlutě –
Podmokly – Želenice – Chrochvice.
Úvodní
úvaha, jak propojit Kozinu s nábřežím.
V
současnosti je část dráhy od pivovaru po nádraží používána železnicí pro tzv.
šíbování. U pivovaru by tak bylo nezbytné z ní sjet a nejprve ulicí podél dráhy
pak parkem naproti Sněžníku jet do Podmokel,
kde bychom se podél Jílováku
mohli dostat k přechodu do Pětimostí.
Jsou tu ale parcely soukromých vlastníků.
Jízdu
na kole Podmokelskou ulicí jsme vyloučili. Velmi důležité je vyhnout se
přejezdu křižovatky u Pětimostí.
Toto
řešení lze v konceptu považovat za daleko
lepší. Po Kozině bychom se dostali až za Alberta a tam bychom stezku
otočili na železniční těleso, kde by vedla buď na jeho okraji, nebo na nějaké
formě visuté lávky. Elegantně bychom minuli Pětimostí
a dostali se buď na nádraží, nebo bychom rampou sestoupali k podjezdu pod
těleso železnice.
Základní
problém tohoto řešení je, že dráhy část Koziny, kterou bychom využili pro
cyklostezku údajně používají pro tzv. šíbování
- část od pivovaru po Alberta – ale vzhledem k obrovskému rozsahu kolejí
v této části města by se jednalo především o politický tlak na dráhy, aby
optimalizovali svůj provoz.
Když
si vše dáme na sebe, mohlo by takto dojít k uvolnění Podmokelské ulice. Doplnil
jsem tu parkoviště u pivovaru a Albertu, nahoře potenciální u ČEZu
a na nábřeží. Z takto vedeného konceptu je jasné, jak by vzrostl význam
parkování a rozvoje služeb u Albertu – nebo naproti okolo autobusového nádraží.
Samostatnou
otázkou bude zlepšení smyslu autobusové dopravy – lokální i meziměstské - a jejího propojení jak s železnicí,
cyklostezkou i parkováním. Obzvlášť zastávky před nádražím jsou
mimořádně nepřehledné, stejně jako přesun mezi oběma nádražími.
Žádné komentáře:
Okomentovat