Předběžná úvodní úvaha:
Naznačení čtyř základních linií
města, které má smysl kultivovat a zpevňovat.
Pohled na budoucí předpolí lávky
podél železničního mostu na levém břehu – současný stav.
Povodňová mapa od pana doc. Fošumpauera, kterou bude nezbytné respektovat.
Stavět možno tam, kde je světle
modrá barva.
Předběžné vymezení místa pro
zástavbu parkovacími domy. V místě nástupu na lávku podél železničního mostu mi
přijde jako důležitý komunikační prostor čistě pro pěší – vstup do Podmokel, ke sportovištím, na nábřeží, přes
řeku k zámku.
Pro ideální polohu parkovacího domu
severně od lávky by bylo dobré vykácet cca 2/3 zeleně a parkovací dům co nejvíc
přimknout k tělesu železnice. Vjezd do něj by mohl být přímo z kruhového
objektu. Ale kácení zeleně v tomto místě bude velmi problematické – z hlediska
povolovacích procesů kácení. Určitě půjde prověřovat pozici a kapacitu
parkovacího domu tak, aby vyhovoval povodňovému plánu i polohám stromů – už z
této úvahy ale vyplývá, že se bude jednat o mnohonásobné kompromisy.
Cílem koncepční úvahy nebylo přesné
definování počtu parkovacích stání, jen předběžné definovat možnosti a limity.
Schematické naznačení vjezdu do
obou parkovacích domů (míst) z nábřeží..
Naznačení propojení zamýšleného
komunikačního uzlu s okolím.
A zdůraznění vytvoření atraktivního
parteru – je to místo mezi výstavním nábřežím pod Ferratou a podobně atraktivními Podmokly.
Střechu by bylo dobré využít pro jedinečné výhledy. Jako nejdůležitější mi ale
připadá hledání adekvátní vazby na Labské nábřeží.
Žádné komentáře:
Okomentovat