Stránky architekta města Děčín

Doc. ing. arch. Ondřej Beneš, Ph.D., Sochařská 12, 170 00 Praha 7 - Letná

mail@ondrejbenes.cz

středa 11. srpna 2021

Koncept sportovišť mezi tělesem železnice a Labem v Podmoklech - pracovní

 









Předběžný koncept sportovišť v ulici Práce

Město bude hledat společnou vizi sportovišť v zde, mezi ulicí Práce, Labem a Jílovákem. Před jednáním s jednotlivými zainteresovanými sportovními subjekty jsme zpracovali tento velmi předběžný podklad, který má sloužit především pro stanovení základních limitů – jsme v zátopové oblasti, jak je s územím možno pracovat.

V současnosti jsou okolo sportovišť protipovodňová opatření na q20, která se mají zvedat na q50. I přesto pro veškeré úpravy a potenciální výstavbu musí platit zásada, že výstavba na rostlém terénu bude moci být jen v místech, kde je nyní. Pokud bychom chtěli stavět něco nového na nových místech, muselo by to být nad úrovní q50, tedy cca 3,5metru nad zemí. Tedy tzv. na nožičkách. Tyto uvedené zásady respektuje přikládaná grafická příloha.

Ondřej Beneš, leden/2020





Legenda majetkoprávních vztahů:

-zelená – město Děčín

-světle modrá - Lidl

-červená - Sokol

-oranžová – SKST Děčín

-růžová – Sportovní klub Děčín

-fialová – povodí Labe





Technická zpráva – druhá varianta

Tato technická zpráva doplňuje grafickou přílohu zpracovanou na podkladu katastrální mapy. Cílem této práce je předběžné ověření možností jak je možno v uvedeném území postupovat. Zároveň se tato práce stane podkladem pro jednání se všemi zainteresovanými subjekty, sportovními organizacemi. Jednání, a stanovování požadavků jednotlivých provozovatelů, které by vedly k alespoň předběžnému určení vizí jednotlivých zainteresovaných subjektů ještě vedena nebyla. Zpráva včetně grafické přílohy vznikla na základě požadavku vedení statutárního města Děčín.

Předběžným cílem je v této lokalitě vybudovat komplex sportovních objektů a zařízení poskytující jak profesionální, tak veřejně přístupné sportovní zázemí. Výhodou lokality je velmi dobrá dostupnost všemi druhy dopravy i velmi dobré pěší propojení vyplývající z výhodné polohy v centru města.

Po ověření a zhodnocení výchozích podmínek by mělo následovat podrobnější vyhodnocení současného stavu a hlavně bychom postupně měli pracovat na definici zadání tak, aby bylo adekvátní jak potenciálu, tak možnostem jednotlivých aktérů tohoto jedinečného místa. Součástí dalšího zpřesňování bude i bližší definice architektonických a urbanistických hodnot území.

Součástí další práce bude například i prověřování možností vjezdů do parkovacích ploch pod objekty a celková organizace dopravy i dopravy v klidu.







Žádné komentáře:

Okomentovat