Stránky architekta města Děčín

Doc. ing. arch. Ondřej Beneš, Ph.D., Sochařská 12, 170 00 Praha 7 - Letná

mail@ondrejbenes.cz

sobota 23. listopadu 2019

"pracovní ČVUT 09"


Zápis z ze schůzky „Pracovní ČVUT 09“ konané dne 22.11.2019 v objektu ČVUT Děčín

Účastníci:
za město Děčín: Kudrnáčová, Štajnerová, Takaczová, Sellnerová, T.Svobodová, Smíšek, Štěpánek, Kasl, Beneš                                                                                                                                   
za ČVUT: Scháno                                                                                                        
ostatní: Votrubec, Chlouba (oba Policie ČR), Tesař (dopravní projektant),
omluvili se: Singolová, Kleplová, Kučera, Beránek,


Témata „Pracovní ČVUT 09“.                                                                                                                                                                                              
1) Územní plán a přivaděč                                                                                                
2) Přednádraží v Podmoklech
3) Labské nábřeží
4) Zámecké náměstí včetně návazností
5) Přesunutí zastávky u ČVUT
6) Sportoviště ul.Práce a další
                                                                                 
                                                                                                                                                
add1) Územní plán a přivaděč                                                                                               
Před dvěma týdny jsem získal, a obratem rozeslal všem v této skupině propracovanější varianty přivaděčů zpracované kanceláří Vaner s žádostí o komentář s akcentem na variantu Chrochvickou, která byla zastupiteli dne 21.11. vybrána jako pro DC prioritní.

Posouzení v rámci tohoto jednání se netýkalo otázek trasování ale zhodnocení co tato varianta pro město a krajinu znamená a jakým způsobem můžeme hledat její dopracovávání tak, abychom do budoucna nemluvili jen a pouze o inženýrském díle, ale o městotvorném a krajinotvorném díle. Vzhledem k dlouhodobosti záměru bychom měli definovat požadavky města na dopracovávání. Tyto požadavky by měli souviset s definováním kvalit a charakterů jednotlivých částí, kterými přivaděč prochází – ty ale součástí zpracovávaného územního plánu nejsou (!!!).

Pracovně jsem přivaděč rozdělil na tři části a)od Labe po západní konec Želenic, b) v místech od Studence po Oldřichov, c)dál podél Jílováku.

Vše jsme jen předběžně prošli, kdy jsme se zarazili mj. nad pětimetrovými náspy u Labe, a v údolí Chrochvického potoka, pak u problematiky hluku.

Dlouhodobý požadavek na postupné prověřování možností.

add2) Přednádraží v Podmoklech
Rýsují se dvě varianty řešení a) dočasné do okamžiku revitalizace, b) finální řešení uplatněné v rámci revitalizace Podmokel. Na této schůzce jsme si uvědomili limity varianty a). Půjde o drobné dílčí kroky, které ještě podrobněji vydefinujeme – informační panely a zlepšení orientace, vazba na objekt nádraží, korekce přechodů pro chodce, drobného mobiliáře, redukce keřů centrální zelené plochy apod. Energii ale budeme soustředit zejména na finální řešení b). Vše probereme 13.12.


Připravíme zadání pro obě dvě varianty – přesně bude definováno na příští schůzce 13.12.

Add3) Labské nábřeží
Abychom se mohli seriózně zabývat otázkou pobytových kvalit nábřeží, necháme zpracovat variantní dopravní studii jak je možno organizovat dopravu mezi kruhákem u Mototechny po vjezd na Tyršův most. Součástí tohoto řešení bude i monitoring dopravy přes Nový most a hledání jak tuto objízdnou trasu zlepšit. Zásadním problémem je tu míšení dopravy průtahové s místní – tomu se nikdy zcela nevyhneme - budeme muset jít cestou sto a jedna drobná úprava.

Na dopravní studii zpracuju zadání.

Add4) Zámecké náměstí včetně návazností                                                                         
V rámci projektové přípravy Dlouhé jízdy vznikl požadavek na řešení i jejího předpolí. Dosavadní rozpracovávané úvahy jak přistoupit k dopravě v rozmezí ulic – Lázeňská, Zám.nám., Fungerova, U Plovárny, Oblouková proto necháme zpracovat dopravní studií. Vznikne tak podklad pro Zám.nám. který se stane pro projektanty Dlouhé jízdy výchozí jak pracovat s jejím předpolím.

Na dopravní studii zpracuju zadání.

Add5) Přesunutí zastávky u ČVUT                                                                                      Jako celek dopravních problémů jsme vydefinovali přesunem zastávky u ČVUT, ulicemi B.Němcové, Hudečkovou, Pohraniční včetně navázání na Masaryk.nám. Tento celek do konkrétní dopravní studie ještě zadávat nebudeme.

Add6) Sportoviště ul.Práce a další
Ještě před tímto jednání jsem měl schůzku s panem. Probírali jsme záměr komplexního uchopení sportovní problematiky v Děčíně Toncarem (jedná se o sportoviště u ul.Práce, u ZŠ Máchovka a celý komplex na Staráku – fotbal.hřiště, zimní a plavecký stadion). Jakmile z toho vzniknou relevantní podklady, které bychom měli posuzovat z hlediska dopravy, přednesu. Zatím tu půjde především o analytické práce – zjišťování souč.stavu, jednání s provozovateli, předběžné variantní definování kapacit.
                                                                                                                                                                                                                
Zápis dne 23.11.2019 provedl Ondřej Beneš
Další schůzka byla dohodnuta – 13.12., 10:00 opět v jednací místnosti pana Drobného na ČVUT sekce „A“.

Odkaz na zápisy ze starších jednání:

Žádné komentáře:

Okomentovat