Schůze na ČVUT
21.8.2020, 10:00, ČVUT FD, pracoviště Děčín, Pohraniční 1
Zúčastněné organizace |
Zúčastnění zástupci |
České vysoké učení technické v Praze |
Ing. Martin Scháno Ing. Ondřej Piksa Ing. Jiří Zeisek |
Magistrát města Děčín |
Ing.arch. Ondřej Beneš, Ph.D. |
Dopravní inspektorát Policie ČR |
por. Petr Chlouba, DiS. |
Ostatní |
Mgr. Bc. Alena Tomášková Tomáš Kučera |
Řešená témata:
1. Prezentace
bakalářské práce „Pocitové mapy a jejich aplikace v dopravě“
2. Lokality
pro aplikaci pocitových map
3. Studie
dopravního řešení okolí Zámeckého náměstí
4. Byla
započata konverzace o studii dopravy v klidu
1.
Prezentace
bakalářské práce „Pocitové mapy a jejich aplikace v dopravě“
Na schůzce byla prezentována
bakalářská práce na téma „Pocitové mapy a jejich aplikace v dopravě“ zaměřená
na žáky prvních stupňů základních škol a mladší. Při realizaci navržené
aplikace dojde k výběru malého množství lokalit, u kterých vyžadujeme
hodnocení od žáků. Tyto lokality mohou být vybrány na základě řady faktorů a
obecně jejich výběr spadá do kompetence odborníků na bezpečnost silničního
provozu. Hodnocení vybraných lokalit žáky probíhá díky propojení
s mapovými podklady Mapy.cz především prostřednictvím funkce panorama, kde
žák vidí řešenou lokalitu a určuje, jak se v této lokalitě cítí
prostřednictvím jednoduché a graficky zpracované škály.
2.
Lokality
pro aplikaci pocitových map
V ZŠ Kamenická proběhl obdobný
průzkum, na základě kterého byly provedeny změny v dopravní infrastruktuře.
Aplikace by se dalo využít pro ověření, zda provedené změny zlepšily situaci.
1. potenciální lokalita je v
Podmoklech ZŠ a MŠ Máchovo náměstí. Důležité jsou v této lokalitě dosah na
hlavní nádraží a na druhé straně na jídelnu v ul. Jungmannova.
S přihlédnutím k rozsahu lokality se nabízí aplikace také na DDM
Podmokly a uměleckou školu v ul. Čs. Legií, jelikož mají stejné návaznosti na
jídelnu a nádraží.
2. potenciální lokalita je ZŠ Komenského
náměstí.
Dle postupu jednání je žádoucí
nesměřovat aktivity na lokality, kde aktuálně dochází k rekonstrukci, ale spíše
směřovat na lokality, kde dochází k plánování rekonstrukce. Nezdá se žádoucí
zasahovat do oblasti Podmokel, kde aktuálně dochází k rozsáhlé revitalizaci.
Preferovaný je pilotní provoz na Komenského náměstí, kde aktuálně probíhají
práce na dopravních a jiných studiích.
Na základě proběhlého jednání
jsou tedy doporučeny lokality Komenského náměstí z důvodu návaznosti na
další plánované aktivity a Kamenická z důvodu ověření realizovaných
opatření.
3.
Studie
dopravního řešení okolí Zámeckého náměstí
Byla prezentována pracovní verze
studie a konzultovány jednotlivé její prvky. Především bylo řešeno zapracování
jednotlivých funkcí do oblasti Zámeckého náměstí – funkce turistická, dopravní,
pobytová apod. Dále bylo řešeno prostorové uspořádání Zámeckého náměstí
s důrazem na separaci pobytové funkce s dopravní a separaci
jednotlivých dopravních prostorů (pěší, cyklisté, vozidla, MHD, …). Dále bylo
řešeno navržené napojení cyklistické infrastruktury a konzultováno její další
vedení směrem z řešené oblasti na plánovanou lávku přes Labe, tedy přesné
vedení cyklistické dopravy v úseku od ul. U Plovárny přes
parkoviště u ÚP a Mariánskou louku.
Výstupy z této konzultace
budou zapracovány do finální verze studie.
4.
Byla
započata konverzace o studii dopravy v klidu
Došlo ke shodě, že studie dopravy
v klidu v městské části Děčín I je potřebná. Studie by se měla
zaměřit na systematický pohled a měla by navazovat na práce provedené
v rámci Plánu udržitelné městské mobility, kdy došlo k rozsáhlému
průzkumu dopravy v klidu. Bylo by žádoucí, aby v návaznosti na tento
průzkum navrhovaná studie zpracovala poptávku po všech typech využití parkovacích
místech. Studie by následně šla srovnávat s obsazeností zjištěnou
v rámci průzkumu SUMPu.
Zápis dne 13.9. provedl Martin
Scháno, kontrola Ondřej Beneš. Další schůzka na ČVUT 25.9. od 10:00.
Žádné komentáře:
Okomentovat