Vztah – Děčín – Kraj - 08
Proběhla avizovaná schůzka na ministerstvu dopravy s panem
ministrem, kde mj. Radim Passer poprvé na této úrovni prezentoval svůj koncept
dálničních spojení mezi krajskými městy po obvodu republiky, Martin Hausenblas
prezentoval svůj koncept VRTek (vysokorychlostní trať). Z pohledu Děčína jde o vybudování kvalitního terminálu v Ústí tak, aby byl zlepšen současný komfort regionální dopravy. Martin Hausenblas dlouhodobě
prosazuje jejich přímé napojení na LVH (letiště Václava Havla) a koncept řešení
dopravy Ústím – s nutností prověření tunelu vedoucího od východním konci Krásného
Března, který šel až někam na západ od centra směrem k dálnici, kde by se
pod zemí křížil s VRTkou, kterou se sem již během minulého roku podařilo
přesunout z pole u Chabařovic. Já tam prezentoval možnosti propojení
Děčína se světem – zejména, že se na propojení na současnou dálnici není možno dívat jako "buď Zelená nebo podél Labe", ale že je náležitým způsobem nutno věnovat energii
oboum (jednání byla přítomná i eurokomisařka Věra Jourová - s tou jsme pak vše ještě probírali, když si na schodech před ministerstvem s výhledem na Hrad dávala cigáro, a dopravní specialista Emanuel Šíp).
Proběhla i schůzka na IPRu (Institutu plánování a rozvoje
města), kde se mi podařilo ve věci VRT a Metropolitního plánu spojit Romana
Kouckého a Martinem Hausenblasem. Právě na Romanův popud jsme pak do
Metropolitního plánu podali připomínku ve věci požadavku trasování VRT na
letiště. Předběžná dohoda zní, že se setkáme po prázdninách a po připomínce Radima
Passera jsme uznali za vhodnější aby zadání na znovuprověření vyšlo z Rady
hl.m.Prahy.
V úterý odpoledne proběhlo v Mostě velké jednání
ve věci kulturního domu Repre (mimořádná stavba nadregionálního významu).
Ještě zajímavá zpráva z Mostu - tamní Hospodářská komora zvažuje zřízení sekce architektura a urbanismus - jak mi sdělil její předseda pan Jung. V tomto městě je to patrně nezbytné - používání pojmů jako architektura, urbanismus, veřejný prostor je tam většinou bez jakéhokoli obsahu (již delší dobu jsem v Mostě ve spojení s aktivitami Moje místo moje město, které se o renesanci v těchto oborech dlouhodobě zasazují).
Dnes proběhlo úvodní jednání týkající se
ústeckého "Palivového kombinátu", který spravuje vytěžené doly celé pánevní
oblasti od Kadaně po Ústí. Jak říká jeho ředitel pan Lenc, že to není úkol, ale monumentální výzva - do budoucna bude promyšlené a zodpovědné hospodaření s vodou v krajině jedním z nejdůležitějších předpokladů v podstatě čehokoliv. Hlavním tématem jednání bylo důsledné otevření problematiky rekultivací a hlavně resocializací směrem k veřejnosti a
postupné vypisování mezinárodních architektonických soutěží.
Pokud by se nám tam pro celkové uchopení podařilo nalákat třeba takovou Magdalenu Jetelovou .... .... https://www.google.cz/search?q=magdalena+jetelova&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjooOOOjNPcAhXFb1AKHeHwDZEQ_AUICigB&biw=768&bih=370
Byl se mnou byl i kolega architekt Tomáš Veselý, který nyní mj. organizuje soutěž na první fázi přestavby LVH (Letiště Václava Havla), nebo byl vybrán mezi několik teamů řešících formou mezinárodního architektonického workshopu pražské Karlovo náměstí.
S Martinem Hausenblasem, který byl také přítomen jsme se operativně domluvili na využití jeho ústeckého NODE5 na něčem jako "workshopu městských architektů severu".
Pokud by se nám tam pro celkové uchopení podařilo nalákat třeba takovou Magdalenu Jetelovou .... .... https://www.google.cz/search?q=magdalena+jetelova&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjooOOOjNPcAhXFb1AKHeHwDZEQ_AUICigB&biw=768&bih=370
Byl se mnou byl i kolega architekt Tomáš Veselý, který nyní mj. organizuje soutěž na první fázi přestavby LVH (Letiště Václava Havla), nebo byl vybrán mezi několik teamů řešících formou mezinárodního architektonického workshopu pražské Karlovo náměstí.
S Martinem Hausenblasem, který byl také přítomen jsme se operativně domluvili na využití jeho ústeckého NODE5 na něčem jako "workshopu městských architektů severu".
foto:Tomáš Veselý
A ještě konkrétněji k Děčínu - ve středu 1.8. jsme v Sýpce pod zámkem v DC vyhodnocovali návrhy soutěže na "lávku pro pěší a cyklisty podél železničního mostu", které se odevzdávali do 18.7.. Nejprve o tom zprávu napíše tisková mluvčí paní Lakomá po návratu z dovolené a pak obsáhlejší zprávu - včetně obrázků a textů - očekávejte po odsouhlasení Radou města, ke kterému by mělo dojít 21.8.2018 - tedy pokud se tak stane.
A na závěr jeden rozhlasový rozhovor. K tomu jen doplnění - uvedl jsem tam, že mě do Děčína přivedl kolega Petr Lešek, který byl zároveň ve výběrové komisi. Po prvním kole výběru architekta města Děčín, kdy se přihlásilo tak málo zájemců pak totiž každý z komise hledal potenciální kandidáty kde se dalo - i proto se jich do druhého výběrového řízení, kterého jsem se úspěšně účastnil - přihlásilo osm.
https://radiozurnal.rozhlas.cz/jaka-uskali-obnasi-role-architekta-na-drsnem-severu-7575224
A na závěr jeden rozhlasový rozhovor. K tomu jen doplnění - uvedl jsem tam, že mě do Děčína přivedl kolega Petr Lešek, který byl zároveň ve výběrové komisi. Po prvním kole výběru architekta města Děčín, kdy se přihlásilo tak málo zájemců pak totiž každý z komise hledal potenciální kandidáty kde se dalo - i proto se jich do druhého výběrového řízení, kterého jsem se úspěšně účastnil - přihlásilo osm.
https://radiozurnal.rozhlas.cz/jaka-uskali-obnasi-role-architekta-na-drsnem-severu-7575224
Žádné komentáře:
Okomentovat