Stránky architekta města Děčín

Doc. ing. arch. Ondřej Beneš, Ph.D., Sochařská 12, 170 00 Praha 7 - Letná

mail@ondrejbenes.cz

úterý 21. dubna 2020

„Pracovní ČVUT 12“


Zápis z ze schůzky „Pracovní ČVUT 12“ konané dne 17.4.2020 prostřednictvím videokonference
Účastníci:
za město Děčín: p.Raška, p.Beneš                                                                                         za ČVUT: p.Scháno
ostatní: p.Kučera (Plán udržitelné mobility – SUMP), p.Tesař (dopravní inženýr), na okamžik i pan Beránek (zpracovatel ÚP Děčína.

Témata „Pracovní ČVUT 12“:                                                                                              
1) spodek Kvádrberku.
2) stav zpracování dopravní studie Zámeckého náměstí včetně návazností       
3) stav zpracování dopravní studie Labského nábřeží a kritických míst dopravy v Děčíně (mj.kruhák u Benziny, u ČVUT, u Lidlu)
4) připomínky k úvahám o Bažantnici z pohledu dopravy.
5) ještě návrat k přístavišti pod knihovnou a otázka posunutí hrany parkoviště -

add1) spodek Kvádrberku.
Podrobně jsme probírali možnosti zklidnění silnice na Hřensko i otázku úprav spodku Kvádrberku. Po jednání a na základě podkladu pana Tesaře jsem zkorigoval přístup – viz odkaz výše. Posunutím vjezdu na Kvádrberk by šlo na „dobrém“ místě vybudovat řadu parkovacích míst a zároveň by se prostorová kvalita spodku Kvádrberku zvýšila. 

add2) stav zpracování dopravní studie Zámeckého náměstí včetně návazností 
Zadání této studie dosud nebylo provedeno.


Tato studie by měla umožnit korigování ad hoc dopravních zásahů v celé lokalitě – od ulice U Plovárny, vstupu na Mariánskou louku až po ulici Lázeňskou, 2.polské armády, Fugnerovu  a Obloukovou. Bez této koncepční studie, jejíž nezbytnosti si ověřujeme  už půl roku, bude vyhodnocování dopravních návrhů  této lokalitě problematické.

Add3) stav zpracování dopravní studie Labského nábřeží a kritických míst dopravy v Děčíně (mj.kruhák u Benziny, u ČVUT, u Lidlu)
Zadání této studie dosud nebylo provedeno.  


O tom, že existuje bezprostřední vazba mezi požadavkem na zklidnění Labského nábřeží (Tyršovy ulice, Masarykova náměstí) a nejslabšími místy děčínské dopravy (kruhák u Benziny, kruhák u ČVUT, kruhák u Lidlu) z různých stran zjišťujeme také již delší dobu. Obdobně jako v případě předchozího bodu, bude i tento nezbytné adekvátně prověřit nad rámec pracovních jednání na půdě ČVUT.  

Add4) připomínky k úvahám o Bažantnici z pohledu dopravy. Dosavadní přístup zde: https://decinarchitekt.blogspot.com/2020/02/bazantnice.html  
Příprava na úpravy Bažantnice již probíhá. Jde o dva projekty z Tvoříme Děčín (work out a cestičky) a požadavek z města na obnovu cyklokrosových úprav a vytvoření boulderového oválu. Probírali jsme možnosti parkování a dopravního napojení těchto aktivit. Údajně se zvažuje změna otočky busu na parkoviště. To by tu určitě bylo na místě. Vzhledem k malé neobeznámenosti s místem probereme příště.  

Add5)  ještě návrat k přístavišti pod knihovnou a otázka posunutí hrany parkoviště https://decinarchitekt.blogspot.com/2020/03/nabrezi-pod-knihovnou.html
Vzhledem k neúčasti zástupců děčínské dopravní policie na této schůzce necháváme na příště.
                                                                 
Zápis dne 18.4.2020 provedl Ondřej Beneš

Další schůzka – 7.5. 10:00 opět videokonferencí https://mestodecin.whereby.com/magistrat 

Odkaz na zápisy ze starších jednání:


Žádné komentáře:

Okomentovat